12:45 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واحدهای مسکونی

مالیات از خانه‌های خالی با تایید شورای نگهبان نهایی شد
نماد برتر- سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح مالیات از خانه‌های خالی پس از انجام برخی اصلاحات در مجلس خبر داد .
افزایش قیمت مسکن ملی تکذیب شد
نماد برتر- پس از آنکه مسئولان بنیاد مسکن به هزینه ساخت متری ۳.۳ تا ۴ میلیون تومان مسکن ملی اذعان کردند، وزارت راه و شهرسازی افزایش هزینه ها را تکذیب و اعلام کرد که هنوز نرخها بر اساس برآورد ۲.۷ میلیون تومان سازمان برنامه و بودجه است و تعدیلهای احتمالی در آینده اعلام می شود.
بازار بی‌رمق خانه‌های ارزان قیمت
نماد برتر- به دنبال کاهش محسوس معاملات و توقف روند رشد قیمت، بازار خانه‌های کوچک متراژ و قیمت مناسب نیز دچار کسادی شده است؛ به طوری که در شش منطقه ارزان قیمت تهران فقط ۷۳۷ فقره معامله انجام شده که ۱۶ درصد از کل قراردادهای خرید و فروش آبان ماه را شامل می شود.
مجلس طرح دریافت مالیات بر خانه‌های خالی را اصلاح کرد / مفاد ۱۱ تبصره
نماد برتر- نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان ، طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی را با ۱۱ تبصره اصلاح و تصویب کردند.
سایه محو مالیات بر بازار مسکن
نماد برتر- اثرگذاری طرح مالیات بر خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد در حد هیجان کوتاه مدت بود؛ زیرا از بهمن ماه پارسال که سامانه املاک و اسکان رونمایی شده و حتی از اواخر تابستان که اولین پیامکها به مالکان بیش از یک واحد ارسال شده هم قیمت رشد داشته و هم معاملات کاهش یافته است.
رفت و برگشت طرح جهش تولید مسکن
نماد برتر- دولت به دلیل عدم پیش بینی منابع کافی، مخالفت خود را با طرح نمایندگان مجلس مبنی بر جهش تولید مسکن اعلام کرده؛ با این حال طرح، مراحل دوفوریت و بررسی در صحن را طی کرده و به زودی توسط بهارستان نشینان تصویب می شود.
آثار طرح جهش تولید و تامین مسکن از زبان یک عضو کمیسیون عمران
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از اهداف طرح جهش تولید و تامین مسکن بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن با تکلیف دولت به ساخت واحدهای مسکونی است.
روستائیان از خطرات زلزله آگاه شوند/نگران ساوه و زرندیه ایم
نماد برتر- مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی بر لزوم آگاه سازی مردم بویژه روستائیان از ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در برابر زلزله تاکید کرد و گفت: بسیاری از ساکنین بافت‌های غیرمقاوم و فاقد استحکام لازم از این موضوع بی‌اطلاع هستند که منازل آنان بر روی گسل زلزله قرار دارد و در صورت وقوع زلزله فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
هزینه‌کرد 1500 میلیاردی برای اجرای طرح‌های هادی و ایمن‌سازی روستاها در سال 98
نماد برتر- معاون پارلمانی و عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در زمینه تهیه و اجرای طرح های هادی و ایمن سازی روستاها خصوصا در مناطقی که از حادثه سیل 98 آسیب دیدند مجموعا بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
ضعف شناسایی مالکان خانه های خالی
نماد برتر- عدم اتصال سامانه املاک و اسکان با دستگاههای مرتبط بخصوص سازمان ثبت اسناد و املاک، وضع مالیات برای خانه های خالی را دچار مشکل کرده است.
وزن خانه های متری ۱۰ تا ۲۰ میلیون در بازار مسکن
نماد برتر-به اعتقاد برخی کارشناسان، سمت و سوی بازار مسکن با وجود نوسانات قیمتی، متناسب با توان اقشار متوسط و پایین شکل گرفته است؛ به طوری که ۵۸ درصد معاملات را واحدهای با نرخ کمتر از متوسط قیمت شهر تهران به خود اختصاص می دهد؛ در این بین خانه های با قیمت متری ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان ۳۵ درصد خرید و فروشها را در بر گرفته است.
کاهش محسوس معاملات نوسازها در بازار مسکن
نماد برتر- حجم معاملات واحدهای با سن کمتر از پنج سال در بازار مسکن شهر تهران به کمترین میزان خود از سال ۱۳۹۳ تا کنون رسیده که از یک طرف کاهش تولید مسکن طی سالهای اخیر و از سوی دیگر افت توان طرف تقاضا را نشان می دهد. طی یک سال گذشته تقاضا برای خرید واحدهای با سن کمتر از پنج سال حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
ایران ۴ برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌کند
نماد برتر- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ضرورت بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور، گفت: طبق آمار ایران در مجموع مصرف (خانگی، صنایع و ...) چهار برابر میانگین جهان انرژی مصرف می‌کند و خانوارهای ایرانی هم تقریبا سه برابر میانگین جهانی مصرف انرژی (شامل گاز، آب، برق و ...) دارند به همین دلیل موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه باشد.
حداقل قیمت مسکن در تهران : ۵۰ متر ۲۰ ساله = ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد
نماد برتر- ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در مناطق جنوبی تهران با عمربیش از ۲۰ سال و کمتر از ۵۰ متر و فاقد پارکینگ، انباری و آسانسور، حدود ۵۰۰ میلیون و در مناطق ۴ و ۵ حدود ۸۰۰ تا یک میلیارد تومان است.
افزایش ۱۰ درصدی هر متر خانه در مهر ماه
نماد برتر- طبق اعلام بانک مرکزی، مهرماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۰.۱ درصد و نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.